De vereniging

• Algemeen bestuurslid: Siem Koenis
  • Algemeen bestuurslid: Mark Bleeker
  • Algemeen bestuurslid: Tanja Boelhouwers

Klik hier voor alle leiding

KVK Gegevens

Naam: Stichting Forever Young Pius X
Informele naam: Forever Young Wognum
Vestigingsplaats: Wognum

Stichting Forever Young Pius X

Stichting Forever Young Pius X is dé jeugdclub voor jongens in het basisonderwijs (groep 3 t/m 7) en meiden in het basisonderwijs (groep 3 t/m 8, en 1e en 2e klas Voortgezet Onderwijs) in en rondom Wognum. Al 41 jaar, voorheen bekend als Jong Nederland, zetten toegewijde vrijwilligers zich in om de jeugd te vermaken. Creatief, buiten, binnen, sport & spel.

Elke schoolweek* organiseren we een groepsavond van 18:30 tot 20:00 uur, waar jongens en meisjes van dezelfde leeftijd samenkomen. Tijdens de groepsavonden is er van alles te beleven, zoals diverse binnen- en buitenspellen, boeiende knutselprojecten, speurtochten en uitdagende quizzen. Mis ook onze jaarlijks terugkerende activiteiten niet, waaronder het Zomerkamp, het Zwemfestijn en het paaseieren zoeken. Stichting Forever Young Pius X staat garant voor onvergetelijke jeugdervaringen in een gezellige en stimulerende omgeving. Doe mee en maak deel uit van ons enthousiaste jeugdavontuur!

*Met uitzondering van de schoolvakanties.

Geschiedenis

De stichting Forever Young Pius X is ontstaan in 1982 toen de toenmalige “Welpenvereniging Pius X” en het meisjesgilde “St. Agnes” fuseerden tot één vereniging en zich aansloten bij de landelijke jeugdorganisatie Jong Nederland. Op dat moment bevond de club zich nog in het oude Pius X-gebouw aan de Kerkstraat. In 1989 opende het huidige Pius X-gebouw aan de Boogerd, waar Forever Young en Scouting Pius X sindsdien zijn gevestigd. Sinds 6 juni 2010 draagt onze stichting niet langer de naam Jong Nederland, maar prijkt de naam Stichting Forever Young Pius X. Vanaf 1 januari 2011 zijn we ook niet meer verbonden aan de landelijke jeugdorganisatie van Jong Nederland. Met ongeveer 180 leden wordt de club draaiende gehouden door een enthousiaste groep jonge vrijwilligers, vaak zelf als kind lid geweest van de club.

In 2020 hebben we onze informele naam veranderd naar Forever Young Wognum. Officieel blijven we echter Stichting Forever Young Pius X heten.

De vereniging

Forever Young Wognum onderscheidt zich door een diverse, enthousiaste en actieve groep vrijwilligers. Het huidige team wordt gekenmerkt door het motto “Samen kunnen wij alles!”

Binnen onze vrijwilligersgroep hebben we mensen met een sterke pedagogische achtergrond, waaronder leiders die een opleiding volgen in pedagogiek, sociaal-pedagogische hulpverlening, en de pabo. Daarnaast zijn er vrijwilligers die al zijn afgestudeerd of al vele jaren ervaring hebben in de hulpverlening en het onderwijs.

Kortom, onze leiding zijn niet alleen gezellig en praktisch, maar ook pedagogisch sterk. Dit maakt ons team de ideale combinatie om perfect aan de behoeften van uw kind te voldoen!